برترین موتورهای جستجو که قابل جایگزینی با گوگل هست

نوشته شده توسط: سامان های در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۷
 

در طی روز‌های اخیر یکی از اخباری که توجه زیادی را در دنیای امنیت دیجیتال به خود جلب کرد، حمله پیچیده فیشینگ گوگل داکس (گوگل دکس) بود

بدون شک گوگل غول موتورهای جستجو یکی از بزرگترین ها و پرکاربردترین ها در وبگردی است. با اینکه گوگل همچنان پر قدرت به راهش ادامه می دهد اما این بدان معنا نیست که تنها گزینه موجود برای جستجو باشد.

صدها موتور جستجو بزرگ و کوچک وجود دارند که هر کدام از الگوریتم خاص خود استفاده می کنند و می توانند جایگزینی برای گوگل باشند.

Bing:

 پس از گوگل دومین موتور جستجوی محبوب، Bing مایکروسافت است. Bing بیش از یک موتور جستجوی بصری است و ابزارهای مختلفی برای کاربران جهت تجربه بهتر فراهم می کند تا بتوان به عنوان جایگزین گوگل روی آن حساب باز کرد.

همانند گوگل، Bing نیز دارای تبلیغات و قابلیت هایی مانند تبدیل، ترجمه، امتیاز ورزشی، ردیابی پرواز و غیره است. Bing همچنین دارای اپ تلفن همراه در اندروید و iOS می باشد و یکی از بهترین ها برای نامگذاری به عنوان جایگزین گوگل به حساب می آید.

DuckDuckGo:

 اگر حریم خصوصی آنلاین برای شما مهم است، به شما پیشنهاد می دهیم DuckDuckGo را امتحان کنید. این موتور جستجو به علت حفظ حریم خصوصی کاربر، محبوبیت زیادی به دست آورده است. DuckDuckGo هرگز شما یا فعالیت های آنلاین شما را دنبال نمی کند و این بدین معنی است که هیچ آگهی در پی شما وجود ندارد.

علاوه بر این، رابط کاربری خوبی دارد و نتایج جستجو آن از یاهو، یانداکس و سایر موتورهای جستجو می باشد. شما می توانید افزونه DuckDuckGo را به مرورگر خود اضافه کنید تا فعالیت های خود را خصوصی نگه دارید.

Yahoo!:

 عمر موتور جستجوی یاهو بیشتر از گوگل بوده است، و تعدادی از کاربران هنوز از یاهو استفاده می کنند. جایگاه سومین موتور جستجوی محبوب متعلق به یاهو است و خیلی از بینگ فاصله ندارد.

به غیر از جستجو کردن، این موتور جستجوی جایگزین گوگل، امکانات زیادی برای ارائه دارد. سرویس ایمیل، مرکز خرید آنلاین، مرکز بازی، دایرکتوری سفر و غیره از سرویس های آن می باشد. یاهو حدود ۳۸ زبان را پشتیبانی می کند و حتی موتور جستجوی پیش فرض برای مرورگرهایی مانند موزیلا فایرفاکس می باشد.

Qwant:

 این  هم یکی دیگر از موتور های جستجوی متمایل به حفظ حریم خصوصی است که در فرانسه مستقر است. این موتور جستجو ادعا می کند هرگز جستجوهای کاربران و یا اطلاعات شخصی آنها را برای اهداف تبلیغاتی جمع آوری نکرده است.

به عنوان یک وب سایت جستجوی متمرکز با حریم خصوصی، Qwant ویژگی هایی مشابه به DuckDuckGo دارد. یکی از این ویژگی ها “Qwick Search Shortcuts” نامیده می شود که درست همانند ویژگی “Bangs” مرورگر DuckDuckGo می باشد.

هر اصطلاحی که در Qwant جستجو می کنید در سه دسته نمایش داده می شود: وب، اخبار و اجتماعی. این نتیجه جستجو به خوبی طبقه بندی درخواست شما را به شیوه ای کارآمد انجام می دهد. Qwant همچنین به عنوان یک موتور جستجوی موسیقی عمل می کند.

Yandex:

 یاندکس موتور جستجوی بسیار محبوب در روسیه با حدود ۵۵-۶۵٪ سهم در بازار جستجوی این کشور است. همچنین در بخش هایی از اروپا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان پنجمین موتور جستجوی بزرگ در سراسر جهان محسوب می شود.
یاندکس احتمالادر آینده یکی از بزرگترین رقبای گوگل است؛ زیرا سرویس های مشابهی مانند اپ های تلفن همراه، مرورگر، نقشه، مترجم، تحلیل، ذخیره سازی ابر و حتی سرویس پستی را ارائه می دهد.


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

نوشتن دیدگاه