عوامل موثر در موفقیت در صنعت رستوران داری

نوشته شده توسط: سامان های در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۹
 

بهتر است بدانید که مدیریت یک رستوران, پیچیده ترین و سخت ترین شغل در جوامع امروزی است. ممکن است رستوران هایی را ببینید که احتمالا در سال بعدی دیگر وجود نداشت باشد. به طور معمول به دلیل ضعف در مدیریت و ضعف در تصمیم گیری اغلب رستوران ها شکست می خورند. اگر یک مدیر رستوران بزرگ ترین هدف خود را بر رضایت مشتری متمرکز سازد, احتمال موفقیتش زیاد تر می شود. بهترین مشاوره آنلاین راه اندازی رستوران را برای مشورت انتخاب نمایید.
بهتر است بدانید که از هر ۱۰ رستوران, ۹ تای آن در اولین سال با شکست مواجه می شوند. در صورتی که در نظر دارید که وارد این کسب و کار پر ریسک شوید, باید بدانید که عمر این شغل اصلا ضمانتی ندارد. اگر سرمایه ی قابل توجهی برای شروع این کار دارید, می توانید با قدم های محکم تری موفقیت خود را تضمین نمایید. برای نگه داشتن مشتری, داشتن یک منوی عالی و بودجه ی زیاد کافی نیست. چند نکته ی کلیدی در رسیدن و حفظ موفقیت در این صنعت عبارت اند از: کنترل هزینه ها, تعهدات حقوقی و مدیریت گردش مالی. در ادامه ی این مطلب به بررسی برخی از عوامل موثر در رسیدن به موفقیت را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در مدیریت رستوران

بازار کار رستوران داری

بهتر است قبل از آنکه وارد صنعت رستوران داری بشوید, بازار کار خود را حسابی بشناسید. مطمئنا افتتاح یک رستوران با غذاهای گران قیمت, در منطقه ای کم درآمد نمی تواند به موفقیت دست یابد. در صورتی که از جمعیت منطقه ای که در نظر دارید اطمینان ندارید, می توانید از اداره آمار اطلاعات لازمه را کسب کنید. می بایست مزیتی نسبت به رستوران های دیگر در آن منطقه داشته باشید تا به موفقیت دست یابید.

بازاریابی رستوران

در صنعت رستوران داری جهت جدب بیشتر مشتری, نمی توان تنها به آگهی ها و تبلیغات اکتفا کرد. نباید تنها به تبلیغات کم هزینه مانند شبکه های اجتماعی بسنده کنید. برای بازار یابی, علاوه بر تبلیغات نیاز به یک برند نیز دارید.

سود ناخالص و گردش مالی

کنترل دقیق گردش مالی رستوران مهم ترین بخش رستوران داری است. این کسب و کار به شدت متمرکز بر پایه ی نقد است. از داشتن نقدینگی برای کسب و کار خود اطمینان حاصل نمایید. اگر چه هنگامی که تازه شروع به کار کرده اید، برنامه ریزی برای فروش و افزایش درآمد کار سختی است، اما زمانی که کار خود را آغاز کردید و در صورت لزوم تغییراتی در خرید و فروش، استخدام ها یا استراتژی های قیمت گذاری ایجاد کردید، گردش مالی و سود خالص خود را به صورت هفتگی کنترل کنید.

اهمیت کارکنان در رستوران داری

از سرآشپز معتبر استفاده کنید. حتما نباید از سرآشپزی مشهور در رستوران خود استفاده کنید, همین که سرآشپز حرفه ای با سابقه ای اثبات شده داشته باشید کافی است. تمامی کارکنان باید به خوبی آموزش دیده باشند و در ارتباط با غذا و نحوه ی پذیرایی اطلاعات کافی داشته باشند. در صورتی که کارکنان شما خدمات ضعیف ارائه دهند, انتظار نداشته باشید که مشتری ها به رستوران شما بازگردند.

مواد اولیه و منوی رستوران

حتما, حتما و حتما از مواد و ترکیبات تازه استفاده نمایید. استفاده از مواد غذایی منجمد شده فروش شما را به شدت کاهش می دهد. با همکاری سرآشپر خود منوی کوچک و فصلی تهیه نمایید و کم کم موارد ویژه را به آن وارد کنید. منوی شلوغ مشتری ها را سردرگم می کند. منوی رستوران خود را ساده و متمرکز نگه دارید.

محیط رستوران

مطابقت محیط رستوران با غذایی که سرو می شود, یکی از اصول مهم در صنعت رستوران داری است. به طور مثال, رستورانی که کارش فروش پیتزا های رنگارنگ برای کودکان است می بایست محیطی رنگارنگ و جذاب داشته باشد. اگر رستورانی غذاهای اعیانی و گران قیمت سرو می کند, باید محیطی آرام با نور کم و موسیقی ملایم داشته باشد. در صورتی که محسط رستوران و سبک غذایی که ارائه می دهید با یکدیگر تطابق نداشته باشد, موجب می شود مشتری ها احساس راحتی و رضایت نداشته باشند.

غذا

غذا مهم ترین امر در یک رستوران است. غذا های یک رستوران می بایست سبک خاص خود را داشته باشد. مشتری های یک فست فود توقع غذایی با کیفیت یک رستوران لوکس و لاکچری را ندارند, اما انتظار دارند که غذا مزه ی خوبی داشته باشد. غذایی که سرد و یا سوخته باشد, موجب می شود مشتری یا همان لحظه رستوران را ترک کند, اگر این اتفاق هم نیفتد قطعا سری بعدی رستوران شما را انتخاب نخواهد کرد.

کارکنان رستوران و خدمات مشتری

در یک رستوران موفق مدیران و کارکنان در سطح بالا و سخت کار می کنند. کارکنانی که به کار اهمیت نمی دهند و خدمات رسانی ضعیف انجام می دهند باعث افت فروش رستوران می شوند. زمانی که مشتری از مسئله ای ناراضی است, کارکنان رستوران موظف اند به این مشکل رسیدگی کنند.

هزینه های رستوران

بیشتر رستوران ها در هر فروش سود چندانی نمی کنند. عمده هزینه ها حاصل از کارکنان و مواد غذایی است که هر دو می توانند کاهش یابند. کم کردن تعداد کارکنان فقط در زمانی که کسب و کارتان کساد است باعث می شود هزینه های رستوران داری کاهش یابد.

منحصر به فرد بودن در رستوران داری

مردم تنها برای خوردن غذا به رستوران نمی روند, چراکه به دلیل سرعت سرویس دهی بالا به رستوران مراجعه می کنند. در بین گروه جوانان, مسن, خانواده ها, بزرگسالان یکی را انتخاب نمایید. چراکه نمی توانید انتظارات همه را برآورده کنید.

رعایت قوانین رستوران داری

بعضی از رستوران دار ها در بحث های مالیاتی, قانون کار و قوانین مربوط به بهداشت مسلط نیستند. گاهی اوقات چیزی را مخفی می کنید که در نهایت موجب شکست شما می شود. از اداره ی بهداشت در زمینه ی عبور راحت از بازرسی سوال بپرسید. از حسابدار حرفه ای استفاده کنید.


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

نوشتن دیدگاه